Vägning 30/12 - 2009

Robin Lundin

Startvikt: 104,8 kg
Målvikt: 84,8 kg

Dagens vikt: 94,1 kg
Veckoförändring: +1,3 kg
Total förändring: -10,7 kg


Andreas Holm

Startvikt: 100,1 kg
Målvikt: 80,1 kg

Dagens vikt: 87,2 kg
Veckoförändring: -0,4 kg
Total förändring: -12,9 kg


Holm: Har hämtat vågen

Var inne hos farsan och hämtade ut vågen till morsan där jag lever just nu under min vistelse i Skåne. Jag bar den med försiktighet och slog inte den mot några hårda ytor. Den bör vara snäll tillbaka i morgon bitti...

Lundin: Uppåt på onsdag

Onsdagens vägning blir nog inte kul. Har käftat på ordentligt under julen och känt mig som en ballong. Har faktiskt inte tänkt något alls på minustjugo under jul. Citerar min vän/fiende "Det är ju bara jul en gång om året". Banta kan man ju faktiskt göra alla andra veckor under året.

Nu ska det bli motion fram mot onsdag så hoppas jag att det inte blir allt för mycket upp. För upp kommer det att bli :(


Holm: Var det någon som sa något om gott samvete?

Jag skäms nästan så att det ser ut som om jag doppat ansiktet i en spann. Men lika fort vänder jag på mig och säger: Det är fan bara jul en gång om året.

Och då gjorde det ju ingenting att jag har...

...druckit öl och sprit tre dagar i rad.
... ätit potatisgratäng
... kavringbröd
.... chokladmousse
.... sill (inlagd så klart... :x)
... typ chokladkaka med tranbär
.... julskinka (med skorpmjöl...)

... eller gör det?

Nej fan heller.
Nu blir det otroligt kolhydratsnålt fram til vägningen på onsdag, så kanske jag klarar en nolla. Får hoppas Robin vinkar när han drar förbi :).

Lundin: Julmat med gott samvete

Holm går upp och jag går ner, skiljer bara fem hg nu :) Fast, jag ropar inte hej ännu. Är ju inte den vanliga vågen som jag vägt mig på och enligt uppgift brukar den aktuella vågen visa lite mindre än vad den ska. Så jag får väl se hur det ser ut när jag är åter i Piteå.

Känns faktiskt konstigt om jag skulle ha tappat ett kg den här veckan eftersom jag har haft i mig en hel del slisk.  Menmen, jag tänker i alla fall äta julmat med gott samvete ;)

Vägning 23/12-2009


Robin Lundin

Startvkt: 104,8 kg
Målvikt: 84,8 kg

Dagens vikt: 92,8 kg
Veckoförändring: -1,1 kg
Total förändring: -12,0 kg


Andreas Holm

Startvkt: 100,1 kg
Målvikt: 80,1 kg

Dagens vikt: 87,6 kg
Veckoförändring: +0,1 kg
Total förändring: -12,5 kg


Holm: Julvågen, jag har varit snäll i år!

Vägning i morgon. Eeeeeekkkk?? Känns som vanligt ungefär när man inte skött sig till hundraprocent. Det vill säga åt helvete. Men så brukar man ju överträffa sina förväntningar. Så då hoppas vi på det.
Kan bli en ganska sen vägning i morgon då jag inte har någon våg i huset jag är i för tillfället.  :) Nu lackar väl Robin ur.

Men vågen kanske kan ge en fin julklapp?

Lundin: Aktiv dag

Har kört på bra med träning idag, trots att klockan bara är strax efter 12. Började med en promenad imorse, sedan frukost och därefter 40 minuter snöskottning och till sist besteg jag ett berg på crosstrainern, 30 minuter.

Nu ska jag åka in till Övik och julhandla, även om det inte är så krävande motion så håller jag mig i rörelse åtminstone :)

Lundin: Hemma

Ja, jag kallar det fortfarande hemma då jag är i Övik. Har rest hem till Övik nu under julen. Har redan fått känna på hur svår julen kommer bli :P

Jag har visserligen inte varit ute och festat något i helgen men istället har det slinkit ner lite annat onyttigt. Som kompensation har jag kört ett pass på crosstrainern och fler ska det bli.

Tänker faktiskt äta av allt det goda nu under jul, kanske lite mindre än vanligt dock. Satsar som sagt på att nolla julen, tror dock att det kommer sluta med något kg plus.

Holm: Jul, jul, mördande jul ... mycket öööööllllll och jäääääger....

Sista utgången i Pite igår tar nog ut sin rätt på onsdag. Fast så säger ju jag/vi varenda gång. Hehe. Blir till att hålla nere på kolhydraterna rejält här nu de kommande dagarna innan vägning och hoppas att jag kan nolla. Ännu värre att jag vet att Robin inte festat - eller?! Isch!

Holm: Sköna besked

Strax efter halv tio var det vägning i morse. Robin steg upp på vågen. Ett glatt besked för Robin. Men han blev allt lite besviken när jag klev up "and made it a tie".

"Det var ju fan att du skulle gå ner så mycket också", sa en besviken Robin Lundin efter det inträffade.

Men båda är så klart nöjda. Vi har som mål att hålla vikten över jul men har ändå tappat en hel del. Nu är vi väldigt nära. Blir intressant att se hur det är urartar sig. Det känns som att Robin kommer att ta igen det här och så följs vi in till en JÄVLIGT jämn avslutning.
Vi är nära nu. Nära. Nära!! Så nu kör vi ända in i det sista.

Vågar inte tippa på hur lång tid det är kvar innan vi nått målet. Men man kan ju se på statistiken och då är det inte allt för långt kvar. Ska dock ha i åtanke att jag tappade 4 kg första veckan. Dvs en tredjedel av vad ja har gått ner.

Vägning 16/12-2009

Dagens vägning:

Robin Lundin

Startvkt: 104,8 kg
Målvikt: 84,8 kg

Dagens vikt: 93,9 kg
Veckoförändring: -1,3 kg
Total förändring: -10,9 kg


Andreas Holm

Startvkt: 100,1 kg
Målvikt: 80,1 kg

Dagens vikt: 87,5 kg
Veckoförändring: -1,3 kg
Total förändring: -12,6 kg


Lundin: Vägning imorgon

Har en bra känsla inför morgondagens vägning, trots att det blev en del slisk i fredags. Tror faktiskt jag tar mig ner under 94,8, dvs att jag har kommit halvvägs. Skulle vara skönt att ha nått så långt då man går in för julen då målet är att inte gå upp egentligen ;P

Ser att Holm gnällt lite. Allt är bara för att han är lite lat och vill inte gå upp tidigare. Det där om att vi sagt att vi ska väga oss klockan 10 är något han fått för sig eftersom vi vägde oss kl 10 de första veckorna.

Nä, jag väger mig kl 09.30punkt

Holm: CHOCKEN - STJÄRNORNAS STORBRÅK OM VÄGNINGSTIDEN

Ja, ok. Smått överdriven rubrik. Men det insåg ni nog.
Jag och Robin kom överens om att vi ska väga oss klockan tio på onsdagar! Det har ju dock inte varit möjligt för mig då jag haft ett jobb att sköta under en tid och då har jag vägt mig innan och skickat SMS. Nu vill Robin alltså väga sig 09.30  i morgon! Eller egentligen 09, men han vill kompromissa till 09.30, vilket jag inte fattar. 10:00 är det som gäller! Han är en lurk!


Angående vägningen har man inga direkta förhoppningar. En 0,0:a vore fint. Max det.

Lundin: Helgen

Holm har ju redan skrivit om fredagen. Håller med han i det mesta. Varmrätten var sådär, kändes inte helt okej att få kyckling med ben på en sittning. Annars var det bra. Precis som Holm säger var det många som nämnde att det syns att vi gått ner, känns kul :)

Gårdagen blev de ganska lugnt. En promenad och sedan TVn hela eftermiddagen och kvällen, slank ner lite salta pinnar och rotfruktschips, annars höll jag mig nyttig. Idag har jag motionerat genom dömning, sedan tänkte jag ta en promenad och slutligen spela korphockey. Matmässigt idag, kebabsallad till lunch och fläskfilé med ugnsrostade rotfrukter till middag.

Holm: Tillbaka till rutinerna

Som Robin redan konstaterat var gårkvällen en fuskkväll för oss båda, då det var julfest och hela kittet. Det var dessutom lite comebackfest för mig efter att ha varit borta från Pite en längre tid. Många påpekade att det synts att jag går ner. Då blir jag glad. Väldigt glad.

Så här såg menyn ut i gårkväll, och den i sig var inte så farlig - för Robin. Lite värre för mig.


Förrätt:
Tomatsoppa - med små brödbitar. Betyg: 4 av 5

Huvudrätt:
Kyckling med rivna morötter och potatis.  Betyg 3 av 5 (mycket mat = 3, annars 2)

Dessert:

Chokladkaka (kladdkaka) - Betyg: 5/5
Svinigt gott för en som inte ätit något i sockerväg de senaste tre månaderna.

Sen på det lägger vi ett antal drinkar och öl. Men det var roligt! I dag blir det till att handla in ägg och så vidare. Är ganska tomt i kylskåpet...

Lundin: Kvällen utom tävlan

Ikväll återvänder min käre vän, och fiende, Holm till Piteå. Julsittning ikväll och vi har lovat varandra att glömma allt som har med minustjugo att göra för en kväll. Ska bli grymt kul.

Men ännu är det dag, har laddat med bra frukost och ska ta en promenad nu innan det blir en sallad till lunch. Måste ju bygga bra under dagen så att kvällen inte får för stora konsekvenser :)

Lundin: Nöjd!

Jag är nöjd efter dagens vägning. Upp två hg är väl inte så mycket att vara nöjd över tänker ni säkert. Men min helg var inte alls nyttig, den hade till och med varit onyttig för en person som inte försöker gå ner i vikt. Hade vänner på besök som bevisligen har väldigt dåligt inflytande på mig ;)

Fredagen innehöll tacos, chips, godis, lussebulle, pepparkakor och glögg. Allt av det är väl inte superonyttigt men med tanke på att jag åt av just allt det...

Lördagen var väl kanske något bättre, eller nä, det var det nog inte. Underlördagen åts det mackor, annanaspaj, glass, skagentoast, oxfilé, potatisgratäng, pannacotta, varmkorv och varma mackor. Dessutom dracks det vin, ca tio drinkar, whiskey, läsk.

Helgen rundades av med en pizza på söndag. Inte okej. Inte okej alls faktiskt. Men vi orkade inte laga mat och gick på en pizzeria och jag blev så sjukt sugen. Det värsta är att det var en rätt halvdan pizza :( Synden straffar sig själv. Dessutom käkade vi knäckglass också, fy mig.

Först ville jag inte berätta hur mycket jag syndat i helgen men eftersom jag inte gick upp mer kände jag att jag kunde bjuda på det :)

Vägning 9/12 - 2009

Dagens vägning:

Robin Lundin

Startvkt: 104,8 kg
Målvikt: 84,8 kg

Dagens vikt: 95,2 kg
Veckoförändring: +0,2 kg
Total förändring: -9,6 kg


Andreas Holm

Startvkt: 100,1 kg
Målvikt: 80,1 kg

Dagens vikt: 88,8 kg
Veckoförändring: -0,2 kg
Total förändring: -11,3 kg


Lundin: Dålig vecka på flera sätt.

Har som sagt varit en dålig vecka matmässigt. Dessvärre kommer en olycka sällan ensam. Det råder skitväder i Piteå just nu. Men vad har det med viktnedgången att göra? Jo, det är fruktansvärt trist att vara ute och motionera. Jag var nyss ute på en promenad men det är så jäkla halt så första prioritet är att inte ramla, prio två är att ta sig framåt.

Nåväl, blev väl en timmes halkande åtminstone. Tror dock inte det räcker för att rädda upp helgen. Förbereder mig på viktuppgång imorgon :(

Lundin: Hemsk helg

Ur nyttighetssynvinkel har det varit en hemsk helg, men istället har jag haft riktigt kul. Detta är i särsklass den mest onyttiga helg som jag haft sen i somras. Känns inte alls bra inför onsdag.

I övrigt är det som Holm säger, nu under jul siktar man mest på att behålla vikten och kanske kapa något hg, räknar inte med några stordåd.

Holm: Nervös...

Det känns lite siii sååå däääär inför onsdag kan jag säga. Varit ett par restaurangbesök där det blivit det enda och det andra den här helgen, och vid ett tillfälle slank det dessutom ner en (förvisso välförtjänt) öl. Jag hörde av min K.O.V.M.T.F.I.A.V (gröngölingsinspirerat = Kollega och vän men tillika fiende i alla väder), att han också fuskat en del.

För min del gäller det att hålla vikten kommande månad, och sen kör vi stenhårt efter jul igen. Även om jag så klart jobar vidare med dieten även under julen.

Lundin: 1,7 kg

Jag stod för en imponerande nedgång den här veckan, faktum är att det är den bästa nedgång som någon av oss gjort sedan första veckan tror jag. Skönt. Mitt sätt att leva nu är bra mycket enklare än LCHF.

Siktar på att ha gått över -10 totalt inför nästa vecka. Har inte så höga krav då jag misstänker att det kan stanna av lite efter en så bra vecka.

Sammanfattning: 10 första veckorna

Här kommer en sammanfattning på tävlingens tio första veckor. Dålig kvalité men det går att läsa :)

Vägning 2/12 - 2009

Dagens vägning:

Robin Lundin

Startvkt: 104,8 kg
Målvikt: 84,8 kg

Dagens vikt: 95,0 kg
Veckoförändring: -1,7 kg
Total förändring: -9,8 kg


Andreas Holm

Startvkt: 100,1 kg
Målvikt: 80,1 kg

Dagens vikt: 89,0 kg
Veckoförändring: -1,1 kg
Total förändring: -11,1 kg


RSS 2.0