Lundin: Dåligt uppdaterat

Kan inte annat än beklaga den dåliga uppdateringen här. Som Holm nämnt blir det ingen vägning denna vecka utan den kommer tisdag eller onsdag till veckan. Om bara Holm hade unnat sig en egen våg så hade vi kunnat ha vägning varje vecka men han lägger pengarna på öl istället.

Nåväl, känns inte riktigt bra inför vägningen. Inte för att jag käkat något som är särskilt onyttigt utan för den bristande träningen. Temperaturen har legat stadigt kring -25 och jag har inte varit sugen på att gå ut på några promenader. Sen har ju inte OS gjort saken lättare men största boven är trots allt kylan. Helt ärligt.

Nu väntar dock lite mildare väder och OS tar slut på söndag så nu blir det hårdkörning igen.

Holm: Det är vägning nästa vecka

För er som inte fattat och suttit på helspänn och väntat på veckans vägningsresultat, så kommer den först nästa vecka. Konkurrenten är iväg hela veckan. Tyvärr!

Känns i och för sig rätt bra att vi skjuter på vägningen lite. Har dock dömt två matcher och nyss avnjutit en egen tacofärs.
Fin-fint.

Tänkte mest bara visa att vi inte gått och dött...

Lundin: Lugn och OS

Helgen har tillbringats i lugn och ro och en massa OS-tittande. Kort sammanfattning av helgens förtäring och motion.

Fredag blev det ett delifresh slim mål på max, är nyckehålsmärkt så det känns nyttigt :) Sedan blev det dömning så motion fick jag också.

Lördag höll jag mig mest inne men tog en kort promenad till ICA för att handla ingredienser till bakning. Bakade sedan en chokladkaka och en omgång energibars. Givetvis ur en receptbok med "smalmat" :) Dagen avrundades med tacos.

Just nu sitter jag och äter makaroner och köttfärssås till lunch, sedan ska jag iväg och döma. Blir inte så mycket promenerande nu när det är så kallt.

Holm: En och annan semla...

... kan man unna sig efter tisdagens vägning. Det har blivit en del onyttigheter på grund av en resa till Sthlm, men så är det. Robin gjorde en supervecka, men är fortfarande efter mig. Vi är verkligen inne på upploppet, och jag måste erkänna att jag känner mig lite pressad av Mr. Lundin. Det kommer att bli en nagelbitare utan dess like!

Lundin: Wieho!

Ja vad ska man säga. Nöjd är jag så klart efter dagens vägning. Min bästa vecka under hela tävlingen och förutom Holms första vecka så är det den bästa vecka någon av oss gjort.

Känns verkligen som att vi har vittring på målet nu, känns oerhört skönt.

I dag bjöds det på semlor på jobbet/praktiken. Jag kände att jag kunde unna mig en, det var jag värd. Däremot så tackade jag nej till en semla då jag blev bjuden på en presskonferens. Lite karaktär har jag allt :)

Nu har jag som mål att vara i mål innan jag åker till Hemavan för en vecka. Det innebär att jag ska ta bort 4,4 kg till innan vägningen vecka 12. Det ska jag fixa!

För övrigt såg jag just Ferry ta guld - underbart!

Vägning 16/2-2010

Robin Lundin

Startvikt: 104,8 kg
Målvikt: 84,8 kg

Dagens vikt: 89,2 kg
Veckoförändring: -2,5 kg
Total förändring: -15,6 kg


Andreas Holm

Startvikt: 100,1 kg
Målvikt: 80,1 kg

Dagens vikt: 83,8 kg
Veckoförändring: -1,3 kg
Total förändring: -16,3 kg


Lundin: Vägning imorgon!

Imorgon är det dags för vägning igen. Känns bra. Har skött mig fint i veckan så när på någon tårtbit som har bjudits på praktiken. Hoppas på att ta in något imorgon.

Annars finns väl inte så mycket att tillägga. Skulle dock vara väldigt surt om det inte går så bra imorgon.

Men den som lever får se.

Lundin: Långpromenad

I dag lyser solen i Luleå och det är strålande väder. Tog en promenad på cirka två timmar in till Luleå Centrum och tillbaka, skönt!

Ska snart sätta i mig lite lunch, får se vad jag kan hitta för rester från gårdagens middag. Sedan ska jag iväg på dömning så nog får jag motion nog för dagen :)

Kvällen blir lugn. Skulle gissa att det blir lite grönsaker och dipp framför tvn, OS har ju börjat så nog finns det något att titta på.

Lundin: Tillbaka i vardagen

Vägningen gick ju inte så bra, men å andra sidan hade jag inte räknat med så mycket annat.

Nu är jag tillbaka i vardagen och rutinerna, känns riktigt bra. Tror att jag kan lyckas "studsa tillbaka" ganska bra och få en stor nedgång till tisdag om jag sköter mig hyfsat. Men då måste jag ju göra det också.

Över och ut.

Vägning 9/2-2010 (gällande två veckor)

Robin Lundin

Startvikt: 104,8 kg
Målvikt: 84,8 kg

Dagens vikt: 91,7 kg
Veckoförändring: +0,9 kg
Total förändring: -13,1 kg


Andreas Holm

Startvikt: 100,1 kg
Målvikt: 80,1 kg

Dagens vikt: 85,1 kg
Veckoförändring: +0,4 kg
Total förändring: -15,0 kg


Lundin: Hemsk helg...

...åtminstone ur viktsynpunkt. Men i stället har jag haft riktigt, riktigt roligt så det kan vara värt att missa lite i tävlingen.

Kort summering av vad som förtärits i helgen. Hamburgertallrik, godis, chips, sprit, tacos, grillkorvtallrik, minipizzor, en hamburgertallrik till och så förstås hinkvis med öl. Men kul har jag som sagt haft.

Nu är det åter in i vardagen. Hej och hå.

Holm: Dags för vägning igen - usch

Har varit lite dålig uppdatering här på bloggen den senaste tiden. Vi har helt enkelt varit upptagna med annat. Annat än att gå ner i vikt det vill säga. Jag har verkligen släppt på dieten den senaste veckan, men hoppas att det inte har tagit all för stor skada. Vi får se, då vi väger oss i morgon, tisdag. Det är ju gott med thai-mat och souvas-kebab, och öl... och burgare.

Så är det : ). Men det är bara onsdag, torsdag, fredag, lördag, söndag, måndag, tisdag, en gång i veckan var som jag brukar säga.

Lundin: Tårta

I dag har jag syndat. En snubbe på jobbet fyllde 60 år och det var tårtkalas. Alla satt och sa att tårtorna var så goda så jag var ju tvungen att smaka. Så jag tog en liten bit. Av båda tårtorna... Inte helt okej men jag har varit och klippt mig och med den kalufs jag hade så tappade jag säkert ett kilo där ;) Dessutom sprang jag extra mycket på innebandyn i kväll :)

Den här veckan blir det nog ingen vägning. Holm och jag har helt enkelt inte hittat någon morgon då båda har möjlighet eftersom jag åker till Hemavan på onsdag. Känns jäkligt kul men inte så bra tävlingsmässigt. Slalom är visserligen bättre träning än många tror men vi kommer ju inte bara åka slalom om man säger så...

Det lär slinka ner någon öl och andra alkoholhaltiga drycker. Menmen, jag har varit vit i en månad så det är jag värd :)

BREAKING NEWS: Ingen vägning denna vecka

Det är just nu väldigt svårt för mig och min kompanjon att tajma in vägningarna. Det är alltså helt omöjligt att väga oss samma dag den här veckan på grund av olika dagar. Robin drar nämligen till Hemavan på torsdag. Sikta därmed er in på vägning först nästa tisdag.

Vi ursäktar för detta, men då håller vi ju på spänningen lite :-).

RSS 2.0