Holm: Riktigt god äggröra

Jag har aldrig varit någon expert på matlagning, men jag har ofta underskattat mig själv. För OFTAST blir det riktigt god mat när jag sätter igång. Fram tills i dag hade jag aldrig tidigare gjort äggröra, så tänkte att jag får väl försöka. Kikade in på LCHFrecept.com och hittade en äggröra som inte var som alla andra. Den innehöll både grädde och ost. Blev en redigt god äggröra. Självklarta bacon till det! Dessvärre har jag redan ätit upp det och glömde fota, så ni får klara er utan bilder.

Det lutar mot fisk och skaldjur till middag. Lunchen blir nog bara något lättare.

Kommentarer
Postat av: Shirin

Ursäkta om jag verkar lite dum, men varför dricker du inte pepsi max? Noll kalorier ju...

2009-10-02 @ 23:24:23
URL: http://shirins.blogg.se/
Postat av: Holm

Sötningsmedel, Aspartam, andra onödiga tillsatser. Sådant räknas också in. :). Kalorierna spelar inte så stor roll, men tillsatser och kolhydrater gör det. Du får tänka nyttig mat/dricka minus sådant med kolhydrater.

2009-10-03 @ 01:31:41
Postat av: Shirin

Så enligt LCHF får man inte dricka något med sötningsmedel i? Enligt VV får man det :) Så olika det kan vara...

2009-10-03 @ 19:24:40
URL: http://shirins.blogg.se/
Postat av: Holm

Jag vet inte vad LCHF säger. Men min hjärna säger no no :P

2009-10-04 @ 12:41:38
Postat av: Minna

Jag hejar på dig där Holm!

2009-10-05 @ 17:07:48
URL: http://minnaannim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0