Holm: Visst kan man äta pizza!

När man lever studentliv brukar pizza vara en återkommande ingrediens på helgen. Oftast som bakismat förvisso, men inte ens bakis var jag i dag. Men jag hittade ett ränt recept på en LCHF-pizza, och jag insåg att svårigheten så klart låg i att få till en grund.

Först vispade jag ihop ägg med cream cheese (så fet som möjligt så klart), och sedan tillsatte jag grädde och lite ost. Jag vispade så mycket så jag fick ont i armen...! Singelmän bör ju ha bra armmuskler, men jag har tydligen tränat för dåligt. Nä usch, åter till maten.
Jag hällde ut "smeten" på en av mina brasplåtar. Jag har typ inte använt dem här uppe eftersom jag har en annan form som jag bruuuuukar använda. Men det är ju en ny Holm.
Jag gräddade smeten i ugnen i ungefär en NHL 10-match. Det var rätt lagom. Då var den gyllenbrun. Jag hann också koka upp krossade tomater med grönsaksbuljong (väldigt låg kolhydrathalt), som jag när grunden var gräddad brädde på. Jag gjorde nog för lite tomatsås, men med skalade räkor (japp, skalade själv!) och tinade kräftstjärtar samt skicka såg pizzan riktigt bra ut. Huvudingrediensen är så klart OST. Denna osten var "bara" 24% (tror jag) men det blev en hel del ost på pizzan. Därefter kryddade jag med lite pizzakrydda.

Tadaaaaa!
Den blev svinigt mättande - men god. Det är en konst med att få av pizzan från formen till tallriken och samtidigt behålla den hel - eller hur morsan? MEn jag lyckades hyfsat.

Hur som helst, här är resultatet (ursäkta kass mobilkamera).




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0